سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آرایش - اخلاق زناشویی


خانه
پارسی بلاگ
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها ::
479456

:: بازدید امروز ::
4

:: مطالب بایگانی شده ::

محبت
زن نمونه
مثلث خوشبختی
انتظارات بی جا از زندگی
دختر ها از دماغ فیل افتادن
رازهای کوچک همسر داری
کتابخانه زناشویی
اگر0:3:36 وقت داری کلیک کن


:: درباره خودم ::


:: اوقات شرعی ::

:: لینک به وبلاگ ::

آرایش - اخلاق زناشویی

:: دوستان من ::


ادبیات
همسفر مهتاب
عروج
عشق ومشق
هنر اندیشه
وب نامه
کوی وفا
روزی تو خواهی آمد
ازدواج!!
صیغه محرمیت
راز هلال رمضان
آرش شفاعی
سفیر سبز
شب خاطره
کودکانه

 

:: اشتراک فقط با ایمیل یاهو ::

 

85/2/16 :: 6:0 صبح

 

راز های کوچک همسر داری3

آرایش

بر خلاف تصوری که اکثر مردم  دارند اسلام آرایش را مخصوص زنان نمی داند و هر دو طرف یعنی هم زن و هم مرد را دستور داده است که خود را برای همسرشا ن آرایش کنند . همانطور که ابن عباس مفسر پرورش یافته در مکتب اهل بیت می گوید « من خودم را برای همسرم آرایش می کنم زیرا خداوند فرموده است : زنان را مانند وظایفشان حقوقی شایسته است ( سوره بقره 228)

یعنی همانطور که زنان وظیفه دارند که خودشان  را برای شوهرانشان آرایش کنند مردان هم در مقابل این وظیفه آنها وظیفه مشابهی دارند . البته شما خواننده عزیز حتما توجه دارید که مردان نباید خود را مثل زنها آرایش کنند بلکه آنها آرایش مخصوص  خودشان دارند .

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در حدیثی ، با بیان زیبایی  تفاوت آرایش زنانه را با آرایش مردانه مشخص کرده اند که قبل از بیان این حدیث لازم است یک نکته ای را در مورد مواد آرایشی تذکر بدهم  ؛ مواد آرایشی دو نوع هستند مواد آرایشی رنگی و مواد آرایشی معطر .

حال پیامبراکرم می فرمایند : آرایش زنان باید بگونه ای باشد که رنگ آن آشکار و بوی آن نهان (خفیف) باشد ولی آرایش مردان باید بگونه ای باشد که بوی آن آشکار و رنگ آن نهان باشد . یعنی اگر زنان از مواد خوش بو کننده استفاده می کنند نباید به حدی باشد که جلب توجه کند و مردان نیز اگر از مواد رنگی استفاده می کنند باید به حدی باشد که به چشم نیاید.

دوستان گرامی اجازه بدهید در پایان این بحث به مطلب جالبی اشاره کنم و آن اینکه در روایت داریم که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله هزینه عطرشان از هزینه خوراکشان بیشتر بوده است .

 

 


 


نویسنده : حسین نقی زاده

شما دوست عزیز با عضو شدن در این وبلاگ می توانید مطالب آن را از طریق ایملتان دریافت کنید ..

نوشته های دیگران ( )