سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قهر و آشتی2 - اخلاق زناشویی


خانه
پارسی بلاگ
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها ::
479735

:: بازدید امروز ::
2

:: مطالب بایگانی شده ::

محبت
زن نمونه
مثلث خوشبختی
انتظارات بی جا از زندگی
دختر ها از دماغ فیل افتادن
رازهای کوچک همسر داری
کتابخانه زناشویی
اگر0:3:36 وقت داری کلیک کن


:: درباره خودم ::


:: اوقات شرعی ::

:: لینک به وبلاگ ::

قهر و آشتی2 - اخلاق زناشویی

:: دوستان من ::


ادبیات
همسفر مهتاب
عروج
عشق ومشق
هنر اندیشه
وب نامه
کوی وفا
روزی تو خواهی آمد
ازدواج!!
صیغه محرمیت
راز هلال رمضان
آرش شفاعی
سفیر سبز
شب خاطره
کودکانه

 

:: اشتراک فقط با ایمیل یاهو ::

 

85/9/10 :: 9:51 صبح

 

قهر و آشتی 2

راستش رو بخاین من اصلا لازم نمی دیدم که برای مردا هم یه مطلب بنویسم و بگم " قهر نکنید ".  چرا ؟ چون اصلا مدارا کردن با زن یکی از حقوق زن هست که خدا به مرد واجب کرده است و در واقع مدارا کردن با زن یکی از وظایف شوهر هست. اما حالا که شروع به نوشتن کردم بزارید یه چیزی بنویسم  که به درد هر دو طرف بخوره  . در حدیث داریم که اگه دوست دارید خدا شما رو ببخشه شما هم دیگران رو ببخشید.
اینجاست که منظور بنده از مطلب قبلی ( خدا فقط به خاطر تو ) بهتر مشخص می شه . بزارید با یه مثال حرفم رو بهتر بیان کنم .شما دو استاد رو تصور کنید ، اولی استادی هست که تاجری برای درس دادن به فرزندش او رو استخدام کرده است اما وقتی استاد به سر کلاس میره متوجه می شه که شاگردش یه پسر تخس و بد دهن هست که دائم به او فحش میدهد . دومی استادی هست که در راه با پسر بچه ای آشنا می شه و تصمیم می گیره که به اون پسر درس بده ولی بعد از مدتی متوجه می شه ، که شاگردش خیلی بی ادب هست. به نظر شما برخورد این دو استاد با شاگرداشون یه جور خواهد بود یا نه؟


حتما شما هم با من هم فکرید . معلمی که شاگردش پسر تاجر هست به کار خودش ادامه میده چون طرف حساب او شاگردش نیست بلکه طرف حسابش خود تاجر هست و تاجر برای همین سختی هایی که او تحمل می کنه بهش دست مزد میده . اما معلم دوم که طرف حسابش ، خود شاگرد هست ؛ اگه اونو قدردان زحماتش بینه به کارش ادامه میده داد و اگه شاگرد رو قدردان زحماتش نبینه حتما رهاش می کنه .
دقیقا ما هم تو زندگیمون این دو نگاه رو داریم . گاهی مثل استاد دوم اطرافیانمون رو طرف حساب خودمون می بینیم و گاهی مثل استاد اول کسی دیگر غیر از اطرافیانمون رو طرف حسابمون می بینیم و آن
کسی نیست جز خدا.
اگه زمانی که همسرمون ما رو اذیت می کنه با او قهر کنیم  مثل استاد دوم هستیم ، چون همسرمون قدر زحمات ما رو ندونسته ما هم با او  قهر کردیم. اما اگه طرف حساب خودمون رو خدا ببینیم برای بدست آوردن رضای او و گرفتن دست مزد ( پاداش )  نه تنها قهر نمی کنیم بلکه کار زشت طرف مقابل رو هم ندید می گیریم .  
اینجوری تحمل رفتار ناراحت کننده اطرافیان هم برامون آسونتر خواهد بود چون می دونیم هرچند همسرمون از ما تشکر نکرده است ؛ ولی اونی که باید پاداشمون رو بدهه داره ما رو می بینه و هیچ وقت این گذشت و فداکاری ما از یادش نمیره. و می بینه که ما بخاطر عمل به دستورهای او ( احترام به همسر )  چقدر سختی تحمل کردیم .

                  


 


نویسنده : حسین نقی زاده

شما دوست عزیز با عضو شدن در این وبلاگ می توانید مطالب آن را از طریق ایملتان دریافت کنید ..

نوشته های دیگران ( )